Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.
Logo Logo

Frågor och svar om webbshopen

1. Hur handlar jag i Guldcentrums webbshop?
För att handla i vår webbshop för smycken måste du ha fyllt 18år. Vi har ingen minimiorder utan välkomnar alla ordrar. Alla priser som står på vår hemsida är i svenska kronor (SEK). Du kan även se din beställning genom att logga in på “mina sidor Guldcentrum”.

2. Jag vill gärna titta på produkten innan köp, går det?
Ja det går bra. Skicka bara ett mejl till kundtjanst@guldcentrum.se med dag och tid då du önskar se produkten så tar vi fram produkten till dig från vårt lager. Om du vill köpa produkten lägger vi en beställning till dig och du kan då betala direkt över disk med kort, Swish eller kontant. Vänligen notera att det inte går att reservera någon produkt och möjligheten att en annan kund hinner köpa via webbutiken finns. 

3. Vilka fraktkostnader tillkommer när jag handlar från webbshopen?
Fraktkostnaden är 77kr för värde under 10.000kr och 250kr för värde över 10.000kr. Vi skickar våra varor som rekommenderat brev med Postnord för att din försändelse ska nå dig på ett säkert sätt genom att vara spårbar och försäkrad. Observera att vi inte kan skicka till postbox-adresser. Du kan även välja att hämta din order fraktfritt i vår butik i Malmö. Kom bara ihåg att meddela oss för bekräftelse av tid för uthämtning.

4. Hur lång leveranstid har ni?
Leverans sker normalt 1-3dagar från mottagen betalning.

5. Vilka betalsätt kan jag välja på Guldcentrum?
När du fullgjort ett köp i Guldcentrum webbshop får du en orderbekräftelse mejlad till den e-postadress du angivit. I orderbekräftelsen står all betalinformation. Betalning sker till vårt bankkonto inom 3 dagar. 

I vår butik i Malmö går det bra att betala för smyckena med kort, Swish eller kontant betalning. Meddela bara dag för uthämtning så vi kan ha din order i butik till dig då. 

6. Vilka kort accepterar Guldcentrum?
Vi accepterar VISA och Mastercard.

7. Hur betalas pengarna tillbaka vid en retur?
När du lämnar tillbaka varor får du pengarna tillbaka inom 14 dagar. Din retur återbetalas alltid till samma betalningsmetod som vid köp. Kontakta alltid Guldcentrum, och få returen bekräftad av oss, innan du skickar tillbaka något. Ångerrätten gäller ej varor där varan har påverkats.  

8. Vad gör jag om en vara jag köpt är trasig?
Om du upptäcker att ditt paket är transportskadat anmäler du det först omgående till ditt Postombud och meddelar sedan oss snarast på mail till kundtjanst@guldcentrum.se

När du köper något ur vår webbshop för smycken så har du enligt distansköpslagen 14 dagars ångerrätt från datumet du har hämtat ut din försändelse. Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Notera att du inte kan returnera produkten efter eventuell justering av exempelvis storlek och gravyr. Skulle varan ha skadats under transport, eller ha ett fel som inte funnits med i beskrivningen så har du rätt att returnera varan. Vid skada ska du omedelbart kontakta vår kundservice på kundtjanst@guldcentrum.se. Vi ersätter dig för fraktkostnaden, förutsatt att skäl för reklamation föreligger. Kontakta alltid Guldcentrum och få returen bekräftad av oss innan någon retur sker.

Köpvillkor & info

PRISER OCH INFORMATION
För att handla i vår webbshop för smycken måste du ha fyllt 18år. När du slutgiltigt har godkänt din order för betalning går det ej att makulera/avbeställa din order. Ordern behandlas omedelbart. Du har dock givetvis alltid rätt att ångra ditt köp och sända varorna åter med 14 dagars returrätt. De 14 dagarna räknas från det datum du mottagit din returbeställning. Om returer sänds tillbaka efter att ångerrätten löpt ut kan ej returen återbetalas utan du behåller då varorna. Vi har ingen minimiorder utan välkomnar alla ordrar. Alla priser som står på vår hemsida är i svenska kronor (SEK). 

För närvarande skickar vi endast inom Sverige. All försäljning sker i enlighet med konsumentköplagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Mer information finns hos Konsumentverket, wwwkonsumentverket.se

När du fullgjort ett köp i webbshopen så får du en orderbekräftelse via mail. Orderbekräftelsen innehåller betalinformation. betalning ska göras inom 3 dagar. Om du ej skulle få orderbekräftelsen ber vi dig kontrollera att du angivit rätt mailadress. Om denna stämmer, kontakta kundtjanst@guldcentrum.se för vidare hjälp direkt.  

BEALNINGSSÄTT
När du beställer smycken i Guldcentrum webbshop får du en orderbekräftelse mejlad till den e-postadress du angivit. I orderbekräftelsen står all betalinformation. Betalning sker till vårt bankkonto inom 3 dagar. 

I vår butik i Malmö går det bra att betala för smyckena med kort, Swish eller kontant betalning. Vi accepterar VISA och Mastercard. Meddela bara dag för uthämtning så vi kan ha din order i butik till dig då. 

Frakt/leverans
Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar från det att vi mottagit din order. Vi skickar våra varor som rekommenderat brev med Postnord. Fraktavgift är 77kr för värde under 10.000kr och 250kr för värde över 10.000kr. Observera att vi inte skickar till postbox-adresser.

Du får sms-avisering, samt avisering via e-postnär ditt paket är framme. Vänligen kontrollera så att det mobilnummer och mailadress du angett är korrekt. Kontrollera också att alla övriga adressuppgifter stämmer så att paketet skickas till rätt adress.  

Du måste alltid hämta ut ditt paket från ditt utlämningsställe innan det skickas tillbaka. Guldcentrum hämtar inte ut något paket via postförskott och vi löser inte ut paket med för lite porto. Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Hämtas det inte ut måste vi debitera dig 250kr för våra omkostnader för administration, frakt och returfrakt. 

ÖPPET KÖP/BYTE
Vid öppet köp tillämpas de villkor som gäller enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att orderbekräftelse och varor mottagits. Det gör du genom att inom ångerfristen (14 dagar) lämna eller sända oss ett meddelande att du önskar utnyttja ångerrätten och sända tillbaka varan. Sänd tillbaka varan oanvänd och i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Är varan inte i oförändrat skick och/eller skadad under transport på vägen till oss står du för kostnaderna. Observera att Guldcentrum inte lämnar någon bytesrätt eller rätt till öpppet köp i vår fysiska butik.

Om returer sänds tillbaka efter att ångerrätten löpt ut kan ej returen återbetalas utan du behåller då varorna. Vid returer står du som köpare för fraktavgifter samt ansvarar för att varan når säljaren. Du måste alltid hämta ut ditt paket från ditt utlämningsställe innan det skickas tillbaka. Guldcentrum hämtar inte ut något paket utan att vi har kommit överens om det innan och vi löser inte ut paket med för lite porto. Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Hämtas det inte ut måste vi debitera dig 250kr för våra omkostnader för administration, frakt och returfrakt. Din order tas automatiskt bort i samband med ej uthämtat paket och du behöver göra en ny beställning om du önskar varor skickade på nytt. Obetalda fakturor går vidare till inkasso. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något. Ångerrätten gäller ej varor där varan har påverkats.  

Reklamationer
Vi kontrollerar att alla varor är enligt beskrivning innan de skickas till er. Skulle det vara så att ni upptäcker en skadad eller felaktig produkt ska ni skicka ett email till oss omgående. Skicka inte tillbaka någonting utan att ha kontaktat oss först. Varan skall skickas till oss omgående, efter från oss bekräftad, reklamation. Observera att om åverkan gjorts på produkten i fråga eller på tillbehör så förverkas rätten till reklamation och garanti. Vi löser ej ut varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav. Vi står för returfraktavgiften vid alla godkända reklamationer. Om du vid mottagandet upptäcker att paketet är skadat ska du omedelbart anmäla/reklamera detta till utlämningsstället där du hämtade din försändelse och därefter meddela Guldcentrum via mail.

ÖVRIG INFORMATION
Produkternas verkliga färger kan på grund av tekniska skäl inte garanterat överensstämma med de färger som visas på datorns eller mobilens skärm. 

För att beställa måste du vara över 18 år, samt uppge ditt personnummer. Hanteringen sker i enlighet med Personuppgiftslagen.

Vi använder så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Villkor och priser vid beställningstillfället gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för att du som kund ska kunna känna dig trygg när du handlar av oss. Vi frånsäger oss ansvaret under omständigheterna innefattande krig, krigsliknande händelser, inbördeskrig, revolution eller uppror eller på grund av myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad eller liknande händelse. 

Kundtjänst: kundtjanst@guldcentrum.se, måndag-lördag
Adress för returer är Guldcentrum Sverige AB, Djäknegatan 2, 2211 35 Malmö
E-post: kundtjanst@guldcentrum.se
Orgnr SE556780-3340